Sista kvällen!! =(

Ja, nu var det sista kvällen på semestern, åker tillbaka till stan imorgon.
Men årets semester har varit väldigt givande, med bröllop, avkoppling och fiske. Med andra ord en lyckad semester.

Först med bröllopet som var väldigt lyckat och trevligt, sen var i Varberg och tog det lugnt. Bodde på väldigt trevligt hotell och tog även en havsfisketur där jag fick makrill o lite torsk. (Som jag skrivit om tidigare)

I tisdags var jag även i liten sjö med inplanterad regnbåge och fiskade där jag då fick 3 regnbågar på en förmiddag, men lyckades tyvärr bara håva in 1 på c:a 1,1kg.
Det var en jäkla kul fisk at fiska, starka som fasen och sen se hur de hoppar 1-2m över vattnet var jäkla coolt att se. Sånt har man bara sett på tv tidigare.
Vi var även i Lkpg samma dag och köpte en barnvagn, känns lite överkligt o har fortfarande lite svårt att inse att jag ska bli farsa samtidigt som man längtar dit.

Igår, fredag, tänkte jag ge mig på att meta efter ål, brax o sutare men det gick tyvärr inget vidare. Fick en liten gädda på bottenmete med majs vilket i säg iofs är en bedrift men var ju inte de jag ville ha o blev besviken.
Fick inget mer sen den kvällen, trots att jag satt mellan kl. 21-01.
Men det blev ju lite snabbt påtänk under dagen så hade inte mäskat någonting så får prova någon gång när jag mäskat 1v eller något sådant.

Ikväll var jag iväg med båt i Tranåssjön och skulle fiska gös, var ute mellan kl 18-22 men fick bara en lite skit gädda. Likadant där så var det inte den fisken vi ville ha så vi släppte i den igen. Sen fick vi inget mer, trots att den platsen hade lovordats och det så jäkla bra ut på ekolodet med stora fiska på rätt djup. Men var väl något som inte var rätt, kanske är det så att även gösarna, liksom gäddorna, är känsliga för hur månen är i banan.

Det var lite kort om min semester.
På måndag är det dags att jobba igen, de blir långa 3v kvar på ITH......

Aborrtävling i Malexander (Årets andra tävling)!!

Ja, i år har jag ju gått med i Malexanders sportfiskeklubb och med det så är det ju klart att man måste delta i tävlingarna som hålls också =)..

Som jag skrivit tidigare så kom jag 4:a på gäddtävlingen så jag kände en viss press och var tvungen att placera mig bra.
Tyvärr var inte väderförhållanden dom bästa för aborrfisket md mulet och ganska hård vind och har ju varit ganska kallt i sommar.
Det var jag o svärfar som var ute i en båt och totalt var det 12 båtar som deltog.

Vi åkte ensamma till ett ställe där svärfar trodde det skulle gå bra och det gick inte så bra, fick en del smått tills jag fick en på 2-3hg i alla fall. 1h innan tävlingen var över bestämde vi oss för att åka tillbaka där jag fick min stora och vi fick lite smått, c:a 15 innan det var över fick svärfar en på c:a 4-5hg vilket gjorde mycket för vår vikt. Vi var kvar och kastade lite där då men det gav tyvärr inget mer.
Tävlingen gick ut på att väga den totala aborrfångsten.

Vi slutade 3:a av 12 lag med totalt 1410g och den som vann fick 1850g, så det var inte långt borta. Vi vann även 250kr och kommer komma upp på deras hemsida =).
Men jag är nöjd hittils i år med en 4:e placering och 3:e placering första året jag är med och tävlar. Får se om det blir någon mer tävling i år, i annat fall får man hoppas på liknande placeringar nästa år.
Missar ju km-metetävlingen (klubbmästar) tyvärr, men då ska jag fira min fru på hennes 20-årsdag. Ser fram emot det med stor förtjusning.

Äntligen lite lugn o ro!! =)

Dom sista veckorna har rullat på i en jäkla fart.
Min semester började för 2v sedan oh sen dess har det bara rullat på, först var det en jäkla massa praktiskt inför bröllopet att göra och sen kom DEN dagen.

Jag kommer än idag ihåg pirret och nervositeten inför det hela. Men allt gick bra, en av mina best men svimmade dock i kyrkan (kommer aldrig glömma det).
Men i övrigt gick det väldigt bra och var väldigt trevligt under middagen och festen.
Tack till alla som kom och gjorde detta till en trevlig o minnesvärd dag för mig och min fru.
Så numer heter jag Wahlqvist, undrar då hur det blir med Dala som trots allt hängt med i många många år. Men det for fortsätta följa med då det är en del av mig och mitt liv.

Sen var vi en vecka på ett jättemysigt spa-hotell i Varberg och vilade upp oss, det var väldigt trevligt.
Passade då även på att ta en havsfisketur och fiske efter fisk såsom Makrill, Torsk och Knot m.fl. (Bilder kommer komma senare).
Det var en väldigt kul upplevelse.

Nu börjar det även närma sig till stora ultraljudet, det ser jag fram emot mycket.
Fruns mage har växt jättemycket, tyvärr så gör det ju även så att hon inte mår så bra alla dagar och man som kille känner sig väldigt maktlös att man inte kan göra så att värk o sådant försvinner =(