Aborrtävling i Malexander (Årets andra tävling)!!

Ja, i år har jag ju gått med i Malexanders sportfiskeklubb och med det så är det ju klart att man måste delta i tävlingarna som hålls också =)..

Som jag skrivit tidigare så kom jag 4:a på gäddtävlingen så jag kände en viss press och var tvungen att placera mig bra.
Tyvärr var inte väderförhållanden dom bästa för aborrfisket md mulet och ganska hård vind och har ju varit ganska kallt i sommar.
Det var jag o svärfar som var ute i en båt och totalt var det 12 båtar som deltog.

Vi åkte ensamma till ett ställe där svärfar trodde det skulle gå bra och det gick inte så bra, fick en del smått tills jag fick en på 2-3hg i alla fall. 1h innan tävlingen var över bestämde vi oss för att åka tillbaka där jag fick min stora och vi fick lite smått, c:a 15 innan det var över fick svärfar en på c:a 4-5hg vilket gjorde mycket för vår vikt. Vi var kvar och kastade lite där då men det gav tyvärr inget mer.
Tävlingen gick ut på att väga den totala aborrfångsten.

Vi slutade 3:a av 12 lag med totalt 1410g och den som vann fick 1850g, så det var inte långt borta. Vi vann även 250kr och kommer komma upp på deras hemsida =).
Men jag är nöjd hittils i år med en 4:e placering och 3:e placering första året jag är med och tävlar. Får se om det blir någon mer tävling i år, i annat fall får man hoppas på liknande placeringar nästa år.
Missar ju km-metetävlingen (klubbmästar) tyvärr, men då ska jag fira min fru på hennes 20-årsdag. Ser fram emot det med stor förtjusning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0