Sista kvällen!! =(

Ja, nu var det sista kvällen på semestern, åker tillbaka till stan imorgon.
Men årets semester har varit väldigt givande, med bröllop, avkoppling och fiske. Med andra ord en lyckad semester.

Först med bröllopet som var väldigt lyckat och trevligt, sen var i Varberg och tog det lugnt. Bodde på väldigt trevligt hotell och tog även en havsfisketur där jag fick makrill o lite torsk. (Som jag skrivit om tidigare)

I tisdags var jag även i liten sjö med inplanterad regnbåge och fiskade där jag då fick 3 regnbågar på en förmiddag, men lyckades tyvärr bara håva in 1 på c:a 1,1kg.
Det var en jäkla kul fisk at fiska, starka som fasen och sen se hur de hoppar 1-2m över vattnet var jäkla coolt att se. Sånt har man bara sett på tv tidigare.
Vi var även i Lkpg samma dag och köpte en barnvagn, känns lite överkligt o har fortfarande lite svårt att inse att jag ska bli farsa samtidigt som man längtar dit.

Igår, fredag, tänkte jag ge mig på att meta efter ål, brax o sutare men det gick tyvärr inget vidare. Fick en liten gädda på bottenmete med majs vilket i säg iofs är en bedrift men var ju inte de jag ville ha o blev besviken.
Fick inget mer sen den kvällen, trots att jag satt mellan kl. 21-01.
Men det blev ju lite snabbt påtänk under dagen så hade inte mäskat någonting så får prova någon gång när jag mäskat 1v eller något sådant.

Ikväll var jag iväg med båt i Tranåssjön och skulle fiska gös, var ute mellan kl 18-22 men fick bara en lite skit gädda. Likadant där så var det inte den fisken vi ville ha så vi släppte i den igen. Sen fick vi inget mer, trots att den platsen hade lovordats och det så jäkla bra ut på ekolodet med stora fiska på rätt djup. Men var väl något som inte var rätt, kanske är det så att även gösarna, liksom gäddorna, är känsliga för hur månen är i banan.

Det var lite kort om min semester.
På måndag är det dags att jobba igen, de blir långa 3v kvar på ITH......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0