Äntligen en miljöbil jag kan tänka mig!! =)

Världens första serietillverkade bränslecellsbil

Honda FCX Clarity släpper bara ut

Efter 19 års utveckling har nu den första bränslecellsbilen lämnat produktionslinan. Det var den 16 juni som en Honda FCX Clarity blev färdigställd och levererad till kund.

FCX står för Fuel Cell Xperimental, och bilen har under ett par års tid visats i konceptform. Tekniken fungerar genom att bränslecellerna får energi då syre och väte tillsätts, och restprodukten blir vanlig vattenånga. Effekten uppgår till 130 hk, och räckvidden är 43 mil på en gastank.

FCX Clarity kommer i år byggas i några dussin exemplar, och dessa leasas ut till kunder i Japan och USA. Nästa år ökas produktionen till några hundra, och därefter sker en utvärdering.

Segt!!!

Sitter på jobbet nu, ännu en dag att ta sig igenom.
Känner mig inte alls kry idag, huvet dunkar o jag mår kass. Men vi får hur länge jag orkar.

Var i alla fall och fixade punkteringen på framdäcket igår, hade ju punktering på privata bilen när jag kom hem
efter jobbet i måndags. Det var helt platt =).

Passade då även på att pumpa alla däcken och till min förvåning var det väldigt lite luft i ena bakdäcket med, hoppas det inte är något fel med det, nu finns det i alla luft i det.
Vill ju inte stanna på vägen till Varberg p.g.a. punktering...

Sen måste vi ju alla hålla tummarna för att Niklas Sandberg kommer tillbaka till AIK!!!

Så galet de kan gå men så bra de kan bli!! =)

Nu är man tillbaka på jobbet efter en helg i Malexander.
Firade midsommar där nere och hade väldigt trevligt men passade även på att planera inför bröllopet.
Det gick jäkligt bra och vi känner oss redo för det stora kalaset.

Idag skulle Ellen lämna in klänningen hoss sömmerskan, men visade sig att det inte alls skulle bli som hon hade tänkt sig på grund av magen nu när hon är med barn.
Sen hade även bivit statisk så den var nästan helt grå, panikartat åkte vil till vår vän på Ella och jag övertalade Ellen att då köpa en ny så att hon skulla känna sig nöjd o vacker den stora dagen.

Sagt o gjort, så en ny klänning blev det, som jag nu fick se och den var väldigt vacker.
Har tidigare varit hård på att jag inte ville se hennes brudklänning, så den förra fick jag se först idag.
Men fick vara med o välja den nya och det gör inget huvudsaken är att älsklingen är glad o nöjd så hon själv kan känna sig vacker på våran dag.

Svensexa!! =)

Har inte riktigt hunnit med att skriva så mycket, finns jäkla massa att pyssla med ändå =)...

Helgen blev en riktig upplevelse, då kom nämligen DEN dagen då svensexan blev av.
De hade gjort ett jävligt bra jobb, vi hade riktigt kul tillsammans.
Kan i alla fall säga att det började med att en  militärnisse kom hem o ringde på och sa att de hade kört på min bil, jag anade faktiskt inget då jag hade en av mina bestmen hemma hos mig redan.
Vi gick ut på gatan och skulle kolla på "skadan" och sen blev de svart!!
Fick en huva på mig bakifrån och handbojor, då insåg man vad de allt handlade om..
Sen hade vi en riktig kul dag tillsammans.

Söndagen sen då, fy fasen säger jag. Har nog aldrig mått så jäkla dåligt i hela mitt liv.. Då kände man att man hade haft en kul dag...
Nu är man fortfarande allmänt seg, men tror inte det beror på det dock tror man behöver semester för att piggna till lite..

11/7 Släpps Iphone i Sverige

Som sagt, 11:e juli släpps Iphone i Sverige med Telia som operatör.
Då blir det att köa utanför Telia butiken i hopp om en vit 16Gb modell.

Någon som såg matchen igår??!
Måste erkänna att jag var hade trott på 2-1 till Grekland, men jäklar vad kul att Sverige vann och Zlatan fick göra
ett så snyggt mål.
Men tycker fortfarande att Anders Svensson inte borde vara med i startelvan, skulle hällre se Kim Källström tillsammans med Daniel i mitten.

Är hemma o sjuk idag, inget vidare alls.
Ligger i soffan och kollar på Svensson Svensson, en riktig klassiker... =)

Jäkla skit!!

Nu har helgen gått och jag var nere i Malexander, solade och badade men självklart blev det lite fiske.
Tyvärr blev det en väldigt kort fisketur då spöt gick av för mig efter ca 6 kast..

Kollar nu efter nytt spö och kommer då köpa mig ett ordentligt efter de behoven jag har, dessvärre kommer det då att kosta mellan 2-3000kr.
Men de får de vara värt =). Då får man ett kvalitetsspö precis som man vill och med alla garantier coh sådant som är bra att ha samt att de borde hålla i flera år.

Iphone med 3G o GPS till Sverige

Nu har de kommit ny information kring sk. Iphone 2.0
Den kommer att komma med bl.a. exchange stöd, 3G o GPS så jävla najs..

Läs mer:

Siba, inte bara ett teknikvaruhus

Bläddrade omkring lite på nätet när jag fick lite dötid.
Passade då på att gå in på Siba.se och dregla lite över alla tv-apparater man inte har råd att köpa..
Hittade då en kul grej Siba har börjat sälja, de heter Bongoboxar och består av en bok och presentkort på en upplevelse och så finns det olika teman att välja på och den som får det som paket eller köper det själv får då välja aktivitet inom det temat.

En riktigt kul grej att ge bort, kanske tom som Studentpresent..

Yees Ser ut som att Iphonen kan komma i år!! =)

Äntligen lite ny information kring releasen av Iphonen till sverige... Skönt att höra och att det dessutom då blir version 2 som det ryktas om kommer att innehålla 3G, GPS och koppling mot MS Exchange.

Den blir absolut ett måste när den kommer.. Blir väl att tälta utanför Telia butiken när det blir dags, då det är dom som vunnit slaget som leverantör...

Mer info:

Vinn Jeans värde mellan 2000-2500 kronor.

Schysst tävling där man kan vinna snygga jeans...
Passa på så kanske du slipper gå med rumpan bar.

Problemet är bara att man måste lämna en grym o cool motivering som juryn väljer ut, det är inte min specialitet men ger
det en chans och vill själv vara med i tävlingen för att slippa gå med rumpan bar.
I övrigt var de jäkla coola jeans som min budget inte tillåter idag med bröllop i sikte i Juli.

Tack o hej för mig...

Akvariumet får tyvärr säljas =(

Det har varit en jäkla kul och lärorik tid med akvariet och fiskarna.
Men nu när det kommer komma en ny familjemedlem så känner jag att de blir att lägga den hobbyn på is ett tag.

Men kommer garanterat dra igång hobbyn om ett par år när man kan lära barnet att vara varsam och försiktig.
Väldigt tråkigt, men tror att tiden kommer att fyllas med nytta o sysslor så det räcker ändå,

Den efterlängtade bilden =)

Det har nu gått ett par dagar, men ni vet hur det är. Dagarna är för korta för att hinna med allt man vill göra.
Det är då man får göra lite sånt här på arbetstid ibland =)....

Här kommer i alla fall bilden på gäddan jag fick upp i helgen som vägde 4610g och jag fick upp det på trolling med en wobbler som heter Zalt och var i regnbågens alla färger.

Yees Nytt person rekord, vilken bjässe!!

Ännu en svettig helg har gått förbi.
Vilket kanon väder det har varit, tyvärr lite för bra ur fiske ögonen.

Helgen var planerad att att vara i Malexander, där vi skulle träffa prästen och planera inför bröllopet.
Men helgen bjöd på mycket mer, bland annat var det gäddfestival vilket innebär fisketävling efter gädda i sjön Sommen.
Tur som jag hade fick jag följa med sambons systers kompis i hennes pappas båt, då fick man tillfälle att testa på riktig trolling fiske.
Den killen är en gammal storfiskare i den sjön, han har bland annat tagit Sverige rekordet i Röding i den sjön 2ggr om.
Det dröjde bara knappt en 1h innan första hugget kom och den satt där den skulle och efter en ganska tung kamp fick vi upp en 4,6kg gädda i båten. Vinnaren fick en på c:a 7kg så det var ju inte långt ifrån =)
Min största hittils, vilken bjässe..,.. Det var en grym känsla att kämpa in den till båten.
Men i och med det fina vädret var det den enda fisken som vi fick, men båtresan i det fina vädret var även det guld värt.
Trots denna enda fisk räckte vikten till en 4:e plats av 16 deltagare/båtar.
Får se om man kanske får följa med honom någon mer gång och fiska lite roligare fisk någon gång, det var riktigt trevligt senast.