Träningsvärk o akvariefiskar

Aj aj aj, fy fan så otränad man kan var. Har träningsverk i rumpan =).
Men tror det känns extra på grund av smällen jag fick igår där jag fortfarande har ont, det var ´ju i svanken så det känns när man sitter och går.
Men men, man vet ju att man lever i alla fall =).

Idag har jag haft något att göra hela dagen på jobbet, fy fan vad skönt. Det var verkligen länge sen, lite jobbigt att komma in i det bara så man blir lätt stressad men man vänjer sig nog snabbt tillbaka igen.
Har provet nästa onsdag och jag har inte hunnit med att plugga någonting varken på jobbet eller efteråt, shit!!!'

Åkte och hämtade lite fisk till akvariet efter jobbet, de fan i Lkpg och jag åkte direkt efter jobbet kl. 17 men var inte hemma förrän vid halv åtta.
Då fanns det ingen tid för att plugga utan direkt börja hälla upp fisken i hinkar och koppa in dom, det blev extra stressigt att få dom i hinkar för ena papperskassen som jag hade 3 påsar fisk i gick botten sönder på på väg ifrån bilen.
Fiskpåsarna åkte i backen och någon av påsarna började läcka då det var blött på backen, men vi löste det och alla fiskarna kom med hem =). Så dom fick sig ett ordentlig äventyr.
Skulle ha med mig 6 fiskar hem men fick 8 och en jäkla massa växter, så nu ser det bra ut i akvariet. Kanske att det blev för mycket fisk, men i så fall åker jag till djuraffären med några.
Dessa fiskar blev det idag, alla omkring 10cm:
6st Nyckelålsciklider och  2st scalarer

Så nu har jag följande i akvariet:
* 1st L201 mal (Hypancistrus contradens)
* 1st L411 mal (Hypancistrus sp./Monte Dourado Pleco)
* 2st antennmalar (Ancistrus dolichopterus)
* 5st Metallpansarmal (Corydoras aeneus)
* 6st Scalarer (Pterophyllum Scalare)
* 3st Flaggciklider (Mesonauta insignis)
* 4st Dolkstickstetra (Hyphessobrycon erythrostigma)
* 6st Nyckelhålsciklid (Cleithracara maronii)

Det blir dock snart att göra sig av med i alla fall 1 flaggciklid och 2-3 nycklar. Men dom kan gott växa till sig lite till innan =).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0