Sista kvällen =)

Idag har det varit riktigt intressant på kursen där gått igenom både access listor och IPv6 som är det nya IP protokollet som kommer att komma på grund av att de 4,29 miljarder adresserna som finns idag börjar ta slut.
Det nya kommer att ge en jäkla massa addresser, snarare 340 trillioner trillioner trillioner st. Får se hur länge dom räcker.

Nog om det babblet, nu är jag på hotellrummet igen och slötittar på QX galan som är ganska kul.
Sitter samtidigt och pluggar lite på CCNA och labbar lite med simulator.
Det är riktigt kul att labba och testa sig fram, smidigare än att labba med företagsmiljöer också =)

Imorgon ska jag åka hem igen, ni vet vad man säger "borta bra med hemma bäst" och det känner man verkligen. Bo på hotell så såhär är skönt, då oavsett hur man lämnar rummet på morgonen är det bäddat och städat när man kommer hem, maten är tillagad och man behöver inte bry sig om disken =).
Men det är inte mitt, inte min säng, inte mina saker och inte min älskling men imorgon får jag se henne igen =)


I och med att det inte är så lätt att lära sig om man inte försöker så ska jag återgå till pluggandet nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0